Основни модули, изучавани в 11 клас по информационни технологии ПП:
Обучението по информационни технологии за профилирана подготовка в модул „Обработка и анализ на данни“ е насочено към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с учебната дисциплина. Знанията и уменията, получени в прогимназиален и първи гимназиален етап, се усъвършенстват и допълват. Изграждат се нови дигитални компетентности на ученика, които се прилагат в различни предметни области. Програмата е предназначена за обучение на ученици от XI клас с профилиращ предмет информационни технологии.
Учебното съдържание е представено в следните основни теми:
- Приложение на електронни таблици за обработка на големи обеми от данни;
- Въведение в информационните системи;
- Проектиране и създаване на бази от данни и на информационни системи.
Акцентът от обучението в този модул е поставен върху изучаването на бази от данни и системи за тяхното управление.
В темата „Приложение на електронни таблици за обработка на големи обеми от данни” учениците се запознават и придобиват знания и умения за използването на различни условни, логически, финансови и статистически функции, както и за създаване и работа с обобщаващи таблици
и диаграми.
В темата „Въведение в информационните системи“ учениците се запознават с основните етапи при разработването и използването на информационни системи.
В темата „Проектиране и създаване на бази от данни и на информационни системи“ учениците се запознават с бази от данни, какви модели на данни се използват за създаването им. Учениците придобиват знания и умения както за проектирането, създаването и използването на бази от данни, така и за представянето и демонстрирането на информационни системи. Важна дейност в обучението е разработването на групов проект.
Обучението в модул „Мултимедия“ е насочено към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с използването на информационните технологии като средство за изграждане на дигиталните компетентности на ученика, със знанията и уменията, придобити в рамките на профила. Надграждат се знанията и уменията, получени в първи гимназиален етап.
Програмата е предназначена за обучение на ученици от XI клас, втори гимназиален етап, с профилиращ предмет информационни технологии.
Учебното съдържание е представено в следните основни теми:
- Цифровизиране на аудио-визуална информация
- Обработка на растерни изображения
- Създаване и обработка на векторни изображения
- Цифрова обработка на звук
- Създаване на видеоклип
- Мултимедийни продукти
Акцентите в обучението в този модул са поставени върху:
- планирането, проектирането, изграждането и поддръжката на мултимедиен продукт
- защитата пред публика
- оценката на мултимедийни продукти, разработени с помощта на съвременни информационни и комуникационни технологии.
В темата „Цифровизиране на аудио-визуална информация“ учениците се запознават със средствата за цифровизация на информация и стандартите за дигитализиране.
В темата „Обработка на растерни изображения“ учениците се запознават с изграждането на обработка на растерни изображения, различни дизайнерски техники и филтри. Учениците работят както с целите изображения, така и само с части от тях.
В темата „Създаване и обработка на векторни изображения“ учениците се запознават със същността на векторната графика, основните средства на графичните редактори и манипулациите с векторните изображения. Учениците се запознават и с възможностите за конвертиране на векторни изображения в растерни и векторизирането на растерните.
В темата „Цифрова обработка на звук“ учениците се запознават с различните средства за запис и обработка на звук.
В темата „Създаване на видеоклип“ учениците се запознават с различните средства за запис и обработка на видео и как от статични изображения може да се създаде видеоклип.
В темата „Мултимедийни продукти“ учениците се запознават с основните етапи при проектирането на мултимедийно приложение,
изграждане на функционалности съгласно изискванията на целевата група и създаване на потребителски интерфейс, удовлетворяващ функционалностите. Учениците се запознават с цветовото и стилистичното съчетаване на отделните обекти съобразно целевата група и основните моменти при формулиране на критерии за оценяване на мултимедийни продукти